Stránky

2015/02/09

Led(n)ové knihy

Ráda čtu, to se o mně jaksi ví. Občas tu něco zmíním. Mnohem častěji alespoň krátce pípnu svůj dojem z četby na twittru. Tuhle mi přišel tweet od @i_stau: Díky za tip. Myslíš, že by si mohla na svém blogu třeba jednou měsíčně napsat, jaké knihy tě zaujaly a co doporučuješ číst?

Samozřejmě, že něco takové chci dlouhodobě! Jen se k tomu nejsem schopna dokopat. Tak jsem se rozhodla, že toto vezmu jako impuls, a občas vám stručný knižní příspěvek na blog napíšu.

Tak tady je hned první:

Leden byl i pro mne výrazně čtecí nadprůměr. Přečetla jsem 16 knih. Z toho byly dvě dětské, jedna, která mne příliš nezaujala (Solange Bied-Charreton: Enjoy) a jedna tak trochu zklamala (protože nechala zabít Marka Darcyho!! a děj knihy to neospravedlnil!! Třetí díl Bridget Jonesové - ale uznávám, že se to četlo dobře).

A teď k těm lepším!

Čtu hodně současnou českou literaturu, z těch lednových mnou přečtených knížek bych vyzdvihla tyto:

Hana Androniková: Vzpomínky, co neuletí
Její Nebe nemá dno mne odrovnalo. Tady jsou povídky. Je v nich něco tak silného, že vám je nedokážu přiblížit. Zůstaly ve mě.

Obálka titulu Vzpomínky, co neuletí


Rudolf Křesťan: Proč nemám pistoli
Mám ráda lidi, co se na svět dívají pozorně - a v jakékoliv maličkosti objeví příběh, záhadu, vtip. Rudolf Křesťan tohle umí. A navíc se u toho pobavíte. Fejetony první ligy.

Obálka titulu Proč nemám pistoli

Martina Formanová: Případ Pavlína
Martinu Formanovou čtu od její prvotiny, ke které mne přivedl můj táta. Líbilo se mi, že jsme oba přečetli jednu knihu a mohli si o ní povídat. Od té doby jsem si s chutí její další tvorbu v knihovně vypůjčovala. Třeba Trojdílné plavky byly dobré. Teď si vybrala Formanová reálný příběh - a zpracovala ho výborně. Tu knihu jsem nedokázala odložit, přečetla jsem ji během jednoho dne.

Obálka titulu Případ Pavlína

Miloš Čermák: Muži, co zírají na ženy
Popravdě tahle kniha není nejlepší, obsahuje spoustu vulgarit, opakující se témata. Ale baví mne! Krátké povídky, které mají dobré postřehy, vtip, nápady. Ale předchozí kniha povídek z fleku - Lovestory ve výtahu je lepší, tou určitě začněte.

Obálka titulu Muži, co zírají na ženy

Milena Štráfeldová - cokoliv! Můj objev na přelomu roku. Přečetla jsem čtyři knihy (Kriplíci, Přepisovačka, Guláš pro Masaryka, Co mě naučilo listí) a všechny vám doporučuji. A moc. Přečtěte si je. Prosím. Ty povídky jsou opravdu dobré. Opravdové, syrové, silné. A mají pointy. Skvělé pointy. Povídkové knížky seženete asi jen v knihovnách - ale stojí za to se tam pro ně vypravit.
Obálka titulu Guláš pro Masaryka

Co se týče zahraničních autorů, tak to byla lednová bída. Mohu vyzdvihnout jen dvě knihy určené spíše pro nás holky: od Alexandry Potter Na stejné vlně, a pak knihu pro mladé, která mne okouzlila a nadchla - Eleanor a Park - ale o ní už jsem tak trochu psala tady.

Obálka titulu Na stejné vlně


Tak to je pro leden asi všechno.

Četli jste některé z uvedených knih? Líbily se vám? Nenadchly vás? Proč?

Těším se v komentářích i na vaše lednové nej knihy!

Žádné komentáře:

Okomentovat